آرشیو

جدیدترین ها







  • 0
  • 478

معرفی نرم افزار PV Elite


فروردین 25 1403







  • 0
  • 335

مهندسین برتر عمران


آبان 28 1402



















  • 0
  • 520

چت GPT در مدیریت انرژی


خرداد 18 1402

  • 0
  • 885

آینده مهندسی با چت GPT


خرداد 17 1402




  • 0
  • 524

هوش مصنوعی در تولید آلیاژهای آنتروپی بالا

                                  ...


اردیبهشت 25 1402


  • 0
  • 478

استراتژیSTP  در بازاریابی!


اردیبهشت 18 1402


  • 0
  • 618

آشنایی با کارگاه کامپوزیت


اردیبهشت 14 1402









  • 0
  • 489

سیگنال دیجیتال در MATLAB


اسفند 11 1401


  • 0
  • 558

شبکه عصبی در MATLAB


اسفند 08 1401

  • 0
  • 592

متلب و کاربردهای آن


اسفند 07 1401

  • 0
  • 1252

روش های سنتز نانومواد


بهمن 23 1401











  • 0
  • 514

اساس کار چیلرها


مهر 23 1401
























  • 0
  • 924

آیا کارآفرین شدن سخت است؟


اردیبهشت 14 1401





تگ ها

Chat GPT  در مهندسی معماری

Chat GPT در مهندسی معماری

هوش مصنوعی یا همان Chat GPT در مهندسی معماری توسط معماران برای پروژه های خود استفاده می شودیک مثال خوب از استفاده از هوش مصنوعی برای حل مشکلات معماری، نرم‌افزار نحو فضایی "Depth map X" است که در غیر این صورت حل آن روزها طول می‌کشد تا یک معمار حل کنداز هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل شبکه فضایی بدون نیاز به رفتن در سایت استفاده می کند. استفاده از موتورهای بازی برای اهداف معماری امروزه رواج یافته است.به عنوان مثال،unity 3d  که روی آن میتوان پروژه ها را آپلود کرد و از هوش مصنوعی آن میتوان برای تمام کارهای سخت مانند تعیین کوتاه ترین فاصله تا خروجی آتش استفاده کرد . 

همانطور که معماران کدنویسی را یاد می گیرند، نرم افزاری را طراحی می کنند که به ویژه نیازهای طراحی آنها را برآورده می کنددر حال حاضر، نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که بهترین چیدمان فضاها را با توجه به خواسته‌های افراد و داده‌هایی که وارد می‌کنند، ارائه می‌دهند که نشان می‌دهد ساختمان‌های پیچیده اکنون می‌توانند به راحتی توسط هوش مصنوعی سازماندهی شوند، با معمارانی که فقط برای اضافه کردن کارهای نهایی مورد نیاز هستند.

این اطلاعات همراه با یک ابزار هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌هایی را برای معماران باز کندبا دانستن همه چیز در مورد مردم، نرم افزار هوش مصنوعی ممکن است رشد جمعیت را مشخص کند، پروژه ها را اولویت بندی کند و طرح های شهری را به طور خودکار پیش نویس کند که مناسب همه باشد.در قسمت اخیر طراحی تخت تاثیر،درمورد تاثیر بالقوه Chat GPT برمشاغل معماری بحث کردیم. توانایی این مدل برای تولید پاسخ های کامل و کامل به سوالات باز که شامل تمام داده های مربوط به یک موضوع و سپس برخی ازآنها میشود،آن را به ابزاری ارزشمند برای کسب و کارها تبدیل میکند.با این حال، ازآنجایی که این فناوری به جریان اصلی تبدیل میشود،برای کسب و کارها بسیار مهم است که اطمینان حاصل کند که داده های آنها متعلق به خودشان است وبرای استفاده با ابزارهای هوش مصنوعی مانند Chat GPT به آن دسترسی دارند.

آینده مهندسی با ChatGPT را اینجا مطالعه کنید. 

چالش های هوش مصنوعی در صنعت طراحی

با این حال، مهم است که بدانیم Chat GPT و سایر اشکال طراحی خاص تر، هوش مصنوعی نیز چالش های بالقوه ای را برای معماران و طراحان ایجاد می کندبا رواج بیشتر هوش مصنوعی در فرآیند طراحی، این خطر وجود دارد که در نهایت بتواند به طور کامل جایگزین طراحان انسانی شود. اگر چه بسیاری استدلال میکنند که این بعید است و مطمئنا راه طولانی است .حتی در این صورت، برای تأیید، تأیید و ایجاد تغییرات بر اساس مشخصات هر پروژه، به نیروی متخصص، بسیار آموزش دیده و نیروی انسانی نیاز خواهد بود.

CHAT GPT در مهندسی معماری (1)

این می تواند منجر به جابجایی شغل و کاهش تقاضا برای مهارت های طراحی سنتی شود. اگر چه احتمال بیشتری وجود دارد که این فناوری مورد استقبال قرار گیرد، پذیرفته شود و به پیشرفت هایی در آنچه میتوان دست یافت ، هم در طراحی و هم درساخت ساختمان ها منجر شود. هوش مصنوعی می‌تواند توانایی‌های ما را گسترش دهد و به ما کمک کند تا در تکامل محیط ساخته‌شده، فراتر از آنچه ممکن می‌دانستیم برویمبرای معماران و طراحان بسیار مهم است که در مورد آخرین فناوری به روز بمانند و همچنان به توسعه مهارت های خود برای رقابت در بازار کار ادامه دهند.

نقش و مهارت‌های معمار یا طراح در 40 سال گذشته، از زمان کاغذ و تخته طراحی، به طرز چشمگیری تغییر کرده است فناوری ، اتوماسیون و دیجیتالی شدن روش هایی راکه در آن دیدگاه یک معمار به طرح هایی تبدیل میشود که دنیای مارا شکل  میدهند، کاملا تغییر داده است.

بنابراین، معماری، بیش از بسیاری از مشاغل دیگر، به طور مداوم توسط پیشرفت‌های تکنولوژی هدایت می‌شود، زیرا تأثیر نه تنها در فرآیند خلاقانه بوده است، بلکه مصالح مورد استفاده نیز در مقایسه با روش‌های سنتی و قدیمی ساختمان غیرقابل تشخیص است.

AutoDesk یک رهبر در دنیای معماری و طراحی

AutoDesk پیشرو بازار در دنیای معماری و طراحی استبسیاری از ما AutoDesk را می شناسیم، ارائه دهنده معروف نرم افزار برای معماران و طراحان، با طیف وسیعی از محصولات که توسط متخصصان در زمینه های مختلف مانند معماری، مهندسی، ساخت و ساز و طراحی محصول استفاده می شودبرخی از محبوب ترین محصولات این شرکت عبارتند از AutoCAD، نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) که توسط معماران، مهندسان عمران  و متخصصان ساخت و ساز برای ایجاد طرح های دقیق دو بعدی و سه بعدی استفاده می شودو BIM 360، یک پلت فرم مدیریت پروژه ساخت و ساز که از یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل داده ها و بهبود کارایی استفاده می کند. AutoDesk به دلیل رویکرد نوآورانه خود به فناوری و تعهد خود برای کمک به مشتریان خود برای ایجاد طرح های بهتر و فرآیندهای کارآمدتر شناخته شده است.

یکی از دلایلی که AutoDesk در زمینه خود پیشتاز بازار است، تمرکز آن بر پیشروی در زمینه فناوری‌های نوظهور استاین شرکت سابقه طولانی در سرمایه‌گذاری و توسعه راه‌حل‌های نوآورانه دارد و همچنان به دنبال محصولات و ویژگی‌های جدید است. به عنوان مثال، AutoDesk اولین پذیرنده هوش مصنوعی بوده است و از آن برای بهبود پیشنهادات خود و حفظ مرتبط بودن در بازار همیشه در حال تغییر استفاده میکند.

CHAT GPT در مهندسی معماری

یکی از راه‌هایی که AutoDesk از هوش مصنوعی Chat GPT در مهندسی معماری   برای بهبود پیشنهادات خود استفاده می‌کند، استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی در نرم‌افزار خود استبه عنوان مثال، پلت فرم BIM 360 آن از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل داده های پروژه های ساختمانی و شناسایی الگوهایی استفاده می کند که می تواند به بهبود کارایی و کاهش هزینه ها کمک کند.

به طور مشابه، محصول Fusion 360 AutoDesk از یادگیری ماشینی برای کمک به طراحان برای بهینه‌سازی طرح‌های خود برای استحکام و سایر عوامل حیاتی استفاده می‌کندروش دیگری که AutoDesk از هوش مصنوعی استفاده می کند، توسعه ابزارهایی است که می توانند به معماران و طراحان کمک کنند تا کارآمدتر کار کنندبرای مثال، این شرکت یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «طراحی مولد» توسعه داده است که به کاربران اجازه می‌دهد محدودیت‌های طراحی خود را وارد کنند و نرم‌افزار طیفی از راه‌حل‌های ممکن را تولید کنداین می تواند صرفه جویی زیادی در زمان برای طراحان داشته باشد، زیرا به آنها اجازه می دهد تا به سرعت طیف وسیعی از گزینه ها را بررسی کنند و بهترین گزینه را برای نیازهای خود پیدا کنند.

به طور کلی، AutoDesk به دلیل تعهد خود به جلوتر ماندن از منحنی ها و استفاده از فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی برای بهبود پیشنهادات خود، یک رهبر بازار در فضای معماری و طراحی استهمانطور که حوزه هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می دهد، جالب است که ببینیم AutoDesk چگونه از این فناوری برای کمک به مشتریان خود برای ایجاد طرح های بهتر و فرآیندهای کارآمدتر استفاده می کند.

کاربرد برتر Chat GPT در مهندسی معماری

مهندسین معمار برای به وجود آوردن طرح های نو و جدید، نمونه های طرح ها و داده هایی که در گذشته در زمان ساخت سازه و ساختمان تهیه و جمع آوری شده اند را مورد برررسی قرار میدهند .کامپیوتر امروزه میتواند در زمان کمتری و صرفه جویی در وقت مهندسین قادر است که داده های جمع آوری شده را مورد تجزیه و تحلیل قراردهد و براساس توصیه های گفته شده ارائه دهد.

با انجام این کار ، یک مهندس معمار میتواند با انجام تحقیق و آزمایش بدون استفاده از قلم و کاغذ و به طور همزمان انجام دهد. که باعث میشود که سازمان ها و حتی مشتریان به رایانه برای طرح های سازه ایی خود در صنعت ساخت وساز باشند. با تمام این اوصاف مهندسان صنعت معماری ارزششان و تلاششان برای تحلیل و بررسی و تجزیه مشکلات و پیدا کردن راه حل های با صرفه و عالی همیشه دور از چالش باقی میماند. در ادامه به کاربرد های برتر Chat GPT  در مهندسی معماری میپردازیم.

محاسبات ساختمانی را بهتر انجام میدهد.

نرم افزار های مختلفی در دسترس هستند که به راحتی میتواند محاسبات ساختمان و همچنین تجزیه و تحلیل محیطی را انجام دهند . این برنامه ها همه داده ها را در دسترس معمار قرار میدهند که در غیر این صورت کامپایل کردن آنها به رمان و تلاش زیادی نیاز دارد. فناوری هوشمند راهی را برای معماران هموار میکند تا پایداری را دقیقا در طرح های خود ایجاد کنند برای مثال، راه حل های روشنایی هوشمند و سیستم های مدیریت هوشمند آب ممکن است در طرح های اولیه کار شوند و در نتیجه پایداری را از همان ابتدا تضمین کنند.این پیشرفت ها درچند دهه پیش ممکن نبود.

مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM)

واضح است که هوش مصنوعی  یا همان  chat GPTتاثیر زیادی در بسیاری  در مهندسی معماری داردو از این قاعده مستثنی نیستاستفاده از میانبرها ممکن است هنگام برنامه ریزی طراحی ساختمان خوب نباشد. با این وجود، هوش مصنوعی  chat GPTزمان طراحی و یا برنامه ریزی یک سازه را از طریق مدلسازی اطلاعات ساختمان  به طور قابل توجهی کاهش میدهد.

CHAT GPT در مهندسی معماری

طراحی با CAD ساخت مدل های سه بعدی ساختمان ها از این طریق به سطح دیگری میبردوشامل اطلاعات محصول، هزینه ها و زمان میشودو محدوده کامل پروژه را به معمار با سایر نرم افزار های طراحی برای ارائه تصاویر تمام شده از سازه ها که شامل طراحی دقیق کار میکند. BIM بر روی ساخت ، تجزیه و تحلیل، نگهداری ، ساخت و بهره برداری پس از ساخت ساختمان و حتی بازسازی  آن است ، کار میکند.هوش مصنوعی  chat GPT در مهندسی معماری امکان تجزیه و تحلیل داده ها و شناسایی نا کار آمدی ها را فراهم میکند. در نتیجه معماران را قادر میسازد تا پروژه های بهبود یافته را طراحی کنند.

جمع بندی

نوآوری در معماری با به کارگیری فناوری ، از دیوار بزرگ چین تا اهرام مصر شگفتی هایی را به همراه داشته است . آینده هوش مصنوعی chat GPT در مهندسی معماری بسیار امیدوارکننده است و هوش مصنوعی مصمم است تا دستاوردهای معماری را به سطح بعدی برساند. هوش مصنوعی میتواند در چندین صنعت در جنبه های ساخت و ساز ، سایر صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد و Chat GPT در مهندسی عمران و معماری  ازاین قائده مستثنی نیست.

نویسنده: سیده محدثه هاشمی، کارشناس دپارتمان مهندسی معماری گروه آموزشی پارس پژوهان 

اشتراک گذاری

نظرات (0)

  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.