آرشیو

جدیدترین ها



  • 0
  • 83

معرفی نرم افزار PV Elite


فروردین 25 1403







  • 0
  • 147

مهندسین برتر عمران


آبان 28 1402



















  • 0
  • 380

چت GPT در مدیریت انرژی


خرداد 18 1402

  • 0
  • 589

آینده مهندسی با چت GPT


خرداد 17 1402




  • 0
  • 377

هوش مصنوعی در تولید آلیاژهای آنتروپی بالا

                                  ...


اردیبهشت 25 1402


  • 0
  • 350

استراتژیSTP  در بازاریابی!


اردیبهشت 18 1402


  • 0
  • 487

آشنایی با کارگاه کامپوزیت


اردیبهشت 14 1402









  • 0
  • 367

سیگنال دیجیتال در MATLAB


اسفند 11 1401


  • 0
  • 391

شبکه عصبی در MATLAB


اسفند 08 1401

  • 0
  • 426

متلب و کاربردهای آن


اسفند 07 1401












  • 0
  • 393

اساس کار چیلرها


مهر 23 1401
























  • 0
  • 786

آیا کارآفرین شدن سخت است؟


اردیبهشت 14 1401





تگ ها

معرفی نرم افزار PV Elite

معرفی نرم افزار PV Elite

مخزن تحت فشار ظرفی است که برای نگهداری گازها یا مایعات در فشاری متفاوت از فشار محیط طراحی شده است.  این مخازن در طیف گسترده ای از صنایع برای کاربردهای مختلف مانند ذخیره سازی گازهای فشرده، مدیریت واکنش های شیمیایی تحت فشار و ذخیره سازی مایعات در فشار بالا استفاده می شوند.

pv elite

مخازن تحت فشار معمولاً از موادی ساخته می شوند که می توانند فشار داخلی بالایی را تحمل کنند، مانند فولاد، فولاد ضد زنگ یا مواد کامپوزیت. مخازن تحت فشار در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند، از سیلندرهای کوچک مورد استفاده در لوازم خانگی تا مخازن بزرگ مورد استفاده در فرآیندهای صنعتی. آنها در بسیاری از صنایع از جمله نفت و گاز، فرآوری شیمیایی، غذا و نوشیدنی و داروسازی ضروری هستند. بازرسی و نگهداری منظم مخازن تحت فشار برای اطمینان از عملکرد ایمن آنها و جلوگیری از هرگونه خطر بالقوه بسیار مهم است.

نرم افزار PV Elite یک ابزار قدرتمند است که به طور خاص برای طراحی، تجزیه و تحلیل و ارزیابی مخازن تحت فشار و مبدل های حرارتی طراحی شده است.این نرم افزار که توسط Hexagon PPM توسعه یافته است، به طور خاص برای کمک به مهندسان و طراحان طراحی، ارزیابی و تجزیه و تحلیل مخازن تحت فشار و تجهیزات مرتبط با انطباق با کدها و استانداردهای بین المللی مختلف، از جمله ASME، PD 5500، EN 13445، و سایر کدها طراحی شده است.

یادگیری و استفاده از این نرم افزار آسان است و طراحی سریع و شهودی مخازن تحت فشار جدید را امکان پذیر می کند و در عین حال اعتماد کامل به محاسبات کد ایمنی را القا می کند. راه حل نرم افزاری PV Elite ورود داده ها و فرآیند تعیین شرایط مرزی مخازن تحت فشار و مبدل های حرارتی را ساده می کند.

در آیین نامه ASME Boiler and Pressure Vessel Code (BPVC)، طراحی مخازن تحت فشار بر اساس کاربرد مورد نظر، پیچیدگی طراحی و الزامات ایمنی به بخش های مختلف طبقه بندی می شود. بخش یک BPVC به طور خاص طراحی، ساخت، بازرسی، آزمایش و گواهی مخازن تحت فشار را پوشش می دهد که در فشارهای بیش ازpsi 15 (پوند بر اینچ مربع) و دمای بیش از 250 درجه فارنهایت کار می کنند.

ویژگی های کلیدی نرم افزار PV Elite برای طراحی مخازن تحت فشار

قابلیت های طراحی

نرم افزار PV Elite  به کاربران اجازه می دهد تا مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی، ستون ها و مخازن را به راحتی ایجاد، طراحی و تجزیه و تحلیل کنند. این نرم افزار ابزارهایی را برای وارد کردن هندسه مخزن، خواص مواد، شرایط عملیاتی و بارها برای تسهیل فرآیند طراحی فراهم می کند.

برای پیچیده ترین مجموعه ها که نیاز به ورودی داده قابل توجهی دارند، این نرم افزار با تقسیم کردن ورودی به زیر مجموعه های معقول، جمع آوری داده ها را آسان می کند. ابزارهای آسان برای استفاده و عملکردهای تنظیم سریع به این معنی است که کمک به هر مورد ورودی فقط با یک کلیک فاصله دارد.

pv elite

مطابقت کد

مهم نیست در کجای جهان هستید، نرم افزار PV Elite شامل تمام قوانین اصلی کد بین المللی به علاوه اطلاعات گسترده مربوط به منطقه است. تعاریف مواد مخازن تحت فشار، داده‌های لوله‌کشی و اجزای فولادی، بارهای باد محلی، و بارهای لرزه‌ای محلی بسیاری از بازارهای منطقه، همگی شامل می‌شوند.

این نرم افزار از کدهای طراحی متعدد، از جمله  ASME Section VIII Divisions 1 and 2، PD 5500، EN 13445  و سایر کدهای بین المللی پشتیبانی می کند. کاربران می توانند کد و معیارهای طراحی مناسب را انتخاب کنند و از انطباق با استانداردها و مقررات صنعت اطمینان حاصل کنند.

ابزار تجزیه و تحلیل

این نرم افزار طیف وسیعی از قابلیت های آنالیز از جمله تحلیل تنش، تحلیل سازه، تحلیل انعطاف پذیری نازل، تحلیل باد و لرزه ای و طراحی مبدل حرارتی را ارائه می دهد. مهندسان می توانند عملکرد تجهیزات تحت فشار را تحت شرایط بارگذاری مختلف ارزیابی کنند و طراحی را برای ایمنی و کارایی بهینه کنند.

گزارش و مستندسازی

 نرم افزار PV Elite گزارش ها، نقشه ها و مستندات دقیقی را برای مخازن تحت فشار طراحی شده تولید می کند. این شامل صورت‌حساب مواد، نقشه‌های ساخت، گزارش‌های تحلیل استرس و مستندات مطابقت با کد است که برای ارتباط، بررسی و انطباق با مقررات ضروری هستند.

برای ساده کردن الزامات بازرسی، نرم افزار طراحی مخازن تحت فشار PV Elite مهمترین معادلات مانند ضخامت مورد نیاز و حداکثر فشار کاری مجاز (MAWP) را فهرست می کند و همچنین نتایج را بر اساس نوع (مانند فشار داخلی، فشار خارجی، تنش خمشی، نازل ها و فلنج ها) گروه بندی می کند.

قابلیت های یکپارچه سازی قدرتمند

نرم افزارPV Elite فرآیند طراحی مخازن تحت فشار را ساده می کند، زیرا نرم افزار یک پیوند دو جهته با ماژول CADWorx® Equipment به اشتراک می گذارد که امکان جریان داده ها و مدل را از طراحی به تجزیه و تحلیل و برگشت می دهد. این نرم افزار را می توان با نرم افزارهای CAD محبوب مانند AutoCAD و BricsCAD ادغام کرد و به کاربران اجازه می دهد هندسه مخزن را وارد کنند، نقشه های دقیق ایجاد کنند و مدل های سه بعدی برای تجسم و مستندسازی تولید کنند.

 نرم افزارPV Elite همچنین پیوندهایی را با سایر محصولات مجموعه اینترگراف SmartPlant به اشتراک می گذارد. برای تولید نقشه‌ های ساخت، پلاگین‌ های رایگان PV Elite مسیری را برای وارد کردن مدل PV Elite  به مدل‌سازهای جامد سه‌ بعدی، شامل تمام داده‌های تجزیه و تحلیل برای تولید آسان نقشه‌های دوبعدی، از جمله حاشیه‌نویسی با داده‌های مستقیماً از مدل تحلیل، فراهم می‌کنند. افزونه ‌ها برای Dassault  SOLIDWORKS®  و Autodesk Inventor® موجود هستند. PV Elite  همچنین با سایر بسته های نرم افزاری محبوب برای تجزیه و تحلیل المان محدود، طراحی حرارتی انتقال حرارت، طراحی فونداسیون و پیش نویس ارتباط دارد.

pv elite

گرافیک پیشرفته برای مدل های مخازن تحت فشار

طراحان و مهندسان می‌توانند هنگام مدل‌سازی مخازن تحت فشار، با نمایش‌های گرافیکی کلاس جهانی PV Elite، به ورودی و نتایج خود اطمینان کامل داشته باشند. مشاهده و دستکاری مدل‌های تحلیل هرگز آسان‌تر نبوده است.

جمع بندی 

به طور کلی، نرم افزار PV Elite یک ابزار ارزشمند برای مهندسان، طراحان و سازندگانی است که در طراحی و آنالیز مخازن تحت فشار و مبدل های حرارتی نقش دارند. این فرآیند طراحی را ساده می کند، انطباق با استانداردهای صنعت را تضمین می کند و به بهینه سازی عملکرد و ایمنی تجهیزات تحت فشار در کاربردهای مختلف صنعتی کمک می کند.

نویسنده: فائزه کاظمی زاد، کارشناس دپارتمان مهندسی نفت، گاز و انرژی گروه آموزشی پارس پژوهان

اشتراک گذاری

نظرات (0)

  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.