آرشیو

جدیدترین ها


  • 0
  • 78

معرفی نرم افزار PV Elite


فروردین 25 1403







  • 0
  • 142

مهندسین برتر عمران


آبان 28 1402



















  • 0
  • 376

چت GPT در مدیریت انرژی


خرداد 18 1402

  • 0
  • 589

آینده مهندسی با چت GPT


خرداد 17 1402




  • 0
  • 376

هوش مصنوعی در تولید آلیاژهای آنتروپی بالا

                                  ...


اردیبهشت 25 1402


  • 0
  • 349

استراتژیSTP  در بازاریابی!


اردیبهشت 18 1402


  • 0
  • 487

آشنایی با کارگاه کامپوزیت


اردیبهشت 14 1402









  • 0
  • 366

سیگنال دیجیتال در MATLAB


اسفند 11 1401


  • 0
  • 389

شبکه عصبی در MATLAB


اسفند 08 1401

  • 0
  • 426

متلب و کاربردهای آن


اسفند 07 1401












  • 0
  • 393

اساس کار چیلرها


مهر 23 1401
























  • 0
  • 781

آیا کارآفرین شدن سخت است؟


اردیبهشت 14 1401





تگ ها

آموزش سئو از مقدماتی تا پیشرفته

آموزش سئو از مقدماتی تا پیشرفته

 

آموزش سئو امروزه یکی از پر کاربرد ترین آموزش هایی است که مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده و آن ها به دنبال یادگیری سئو هستند زیرا در دنیا امروز بسیاری از مشاغل و کسب کار ها به واسطه بستر دیجیتال انجام می شود و خدمات حضوری نسبت به گذشته کاهش چشم گیری داشته است، به همین منظور بسیاری از مردم به دنبال تاسیس یک سایت برای کسب کار خود هستند و آن ها به کمک سئو می توانند جزو نتایج موتور های جست جو قرار بگیرند و به کسب کار خود از طریق بستر دیجیتال رونق دهند.

چرا آموزش سئو برای ما اهمیت دارد؟

همانطور که در قسمت بالا گفته شد بسیاری از مشاغل نیاز به یک وبسایت دارند، اما چیزی که می تواند برای ما چالش بر انگیز باشد، این است که ما چطور می توانیم در نتایج موتور های جست جو از رقبای حوزه کاریمان پیشی بگیریم این امر به واسطه سئو صورت می گیرد. در نتیجه اگر به دنبال رتبه گرفتن و پیشی گرفتن از رقبای خود هستید ابتدا باید آموزش سئو را شروع کنید و نکات سئویی را در وبسایت خود پیاده سازی کنید  تا در نتایج موتور ها جست جو رتبه خوبی داشته باشید.

اهمیت آموزش سئو

آیا همه کسب کارها به آموزش سئو نیاز دارند؟

بسیاری از کسب کار ها بر پایه جذب مشتری هستند و آموزش سئو یکی بهترین روش هایی است که این امکان را به ما می دهد تا به صورت رایگان بتوانیم جذب مشتری داشته باشیم و از طرفی دیگر اگر دو فروشگاه یا یک شرکت یک محصول یا خدمتی را ارائه کنند، آن فروشگاه یا آن شرکتی می توانند انتخاب شما باشند که قطعا در نتایج موتور های جست جو رتبه بهتری داشته باشند. علاوه بر جذب مشتری که با آموزش سئو می توانید جذب کنید سئو به کسب کار شما اعتبار و ارزش می دهد و افراد به کسب کار و وبسایتتان اعتماد بیشتری خواهند کرد. در نتیجه بسیار واضح است که سایت و کسب کار های اینترنتی نیاز آموزش سئو دارند.

اهمیت آموزش سئو در کسب و کار ها

بخش های اولیه در آموزش سئو:

نکات اولیه آموزش سئو

1.الگوریتم های گوگل

2.سئو داخلی (on-page seo)

3.سئو خارجی (off-page seo)

4.سئو تکنیکال ( Technical SEO)

الگوریتم های گوگل:

شاید در ذهن شما سوالی پیش بیاید که گوگل به چه صورتی سایت ها را بسیار حرفه ای و هوشمندانه بررسی می کند و به وب سایت ها رتبه می دهد. برای پاسخ به این سوال باید گفت گوگل در طی این سال ها الگوریتم هایی درست کرده است که در گذر زمان هوشمند تر و دقیق تر شده اند که این الگوریتم ها به وب سایت ها وارد می شوند و نکات سئویی هر سایت را بررسی کرده و با توجه به آن نکات، به وب سایت ها رتبه می دهند. شما را با چند نمونه از الگوریتم های گوگل آشنا می کنیم:

1. الگوریتم پاندا:

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا در طی سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده است و بسیار حرفه ای و هوشمند تر شده است و یکی از مهم ترین الگوریتم ها گوگل به حساب می آید. الگوریتم پاندا در حوزه برررسی کیفیت صفحات وب و جلوگیری از صفحات کپی فعالیت می کند.

 

2.الگوریتم پنگوئن:

الگوریتم پنگوئن

در سئو بخشی بسیار مهم به نام لینک دهی های خارجی و داخلی وجود دارد که برای گوگل یک نکته مثبت به حساب می آید که برای آن الگوریتمی به نام الگوریتم پنگوئن درست کرده است. کاربرد این الگوریتم در اهمیت به لینک دهی است.

 

3.الگوریتم مرغ مگس خوار:

الگوریاتم مرغ مگس خوار

در بخش تولید محتوا برای سایت حضور وتحقیق کلمات کلیدی بسیار اهمیت دارد و همچنین برای گوگل یکی از نکات مهم حساب می آید، به طوری که برای بررسی این عامل در محتوا الگوریتمی به نام الگوریم مرغ مگس خوار را درست کرده است، کاربرد این الگوریتم بهینه سازی استفاده از کلمات کلیدی در محتوا است.

3.الگوریتم تازگی محتوا:

الگوریتم تازگی محتوا

کار این الگوریتم اهمیت دادن به محتوا های آپدیت شده است. زیرا دنیا امروز هروزه دارای تغیرات است و ممکن برای هر مسئله یا هر مطلبی نکات جدیدی به وجود آید به همین علت گوگل به مطالب آپدیت شده اهمیت بیشتری می دهد.

4.الگوریتم اهمیت موبایل:

الگوریتم اهمیت موبایل

بسیاری از جست جو های روزمره افراد با موبایل های هوشمند است به همین علت برای طراحی سایت اهمیت به کاربرانی که به واسطه موبایل هوشمند وارد سایت می شوند بسیار اهمیت دارد و گوگل این عامل را یکی از نکات مثبت یک وب سایت می داند.

سئو داخل سایت (on-page seo):

سئو داخل سایت به منظور انجام یک سری فعالیت در داخل سایت برای رتبه گرفتن از گوگل است. در سئو داخل سایت باید برای کاربر ارزش قائل شد و نیاز های کاربر را در داخل سایت بر طرف کرد برای انجام این کار می بایست یکسری تکنیک ها را داخل سایت پیاده سازی کرد و با پیاده سازی این تکنیک ها می توان رضایت گوگل هم به دست آورد.

سئو داخل سایت به چه عناصری تقسیم بندی می شود؟

1.محتوا (content)

2.تگ ها ( html-related)

3.ساختار سایت (structure)

ویژگی های یک محتوای خوب:

1.کلمات کلیدی هدفمند داشته باشد.

2.از مدیا های مختلف استفاده شده باشد.

3.برای پرسونای مشخصی نوشته شده باشد.

4.به فکر نیاز کاربر باشد.

5.کاربر را در نظر بگیرد نه سلیقه نویسند.

6.تبلیغاتی نباشد.

تگ ها:

1.تگ عنوان (title)

2.تگ متا توضیحات ( description)

Robots.3

Viewport.4

Charset.5

تگ عنوان:

 هر صفحه از یک وب سایت داری یک تگ عنوان است که این تگ موضوع آن صفحه را مشخص می کند و در آن جای بسیار مناسبی برای استفاده از کلمات کلیدی است و طول آن حداکثر می بایست 70 کاراکتر باشد و عنوانی که انتخاب می کنید با محتوای آن صفحه هم خوانی داشته باشد.

تگ متا توضیحات:

متا توضیحات در واقع ویترین یک وب سایت به حساب می آید و این تگ برای گوگل بسیار ارزشمند است و باید نکات سئویی آن رعایت شود طول این تگ حداکثر 180 کاراکتر است و استفاده کلمه کلیدی در آن یکی از نکات سئویی آن به حساب می آید.

تگ متا Robots:

این متا مسئولیت ایندکس صفحات یک وب سایت را بر عهده دارد و تمامی صفحات سایت با کمک این متا ایندکس می شوند.

تگ متا  viewport:

این متا امکان حضور کاربران با موبایل های هوشمند داخل یک وب سایت را فراهم می سازد.

تگ متا charset :

این متا یک نوع ترجمه گر به حساب می آید به عنوان مثال محتوا هایی که داخل سایت گذاشته می شود این متا آن محتوا به صورت کد نویسی تبدیل می کند.

ساختار سایت:

1.پیوند یکتا ( Url)

2.لینک سازی داخلی

3.ریسپانسیو بودن سایت

پیوند یکتا:

به نوار بالایی هر صفحه هر سایت پیوند یکتا گفته می شود و هر صفحه از سایت پیوند یکتا منحصر به فرد خودش را دارد و نکاتی که در مورد پیوند یکتا وجود دارد این است که بهتر انگلیسی باشد، کوتاه و مختصر باشد،   کاربر با نگاه کردن به پیوند یکتا قادر به پیش بینی موضوع صفحه باشد.

لینک سازی داخلی:

اهمیت به لینک سازی داخلی در آموزش سئو

لینک های داخلی در خود سایت انجام میشوند و نیازمند به رعایت یک سری نکات هستند و مهمترین کاربرد لینک سازی داخلی این است که کاربر و ربات های گوگل به وسیله لینک ها بتوانند به تمام صفحات گوگل دسترسی پیدا کنند.

ریسپانسیو:

ریسپانسیو به منظور اهمیت به کاربرانی است که به واسطه موبایل به سایت وارد میشوند و باید بتوانند با موبایل هوشمند داخل سایت نیازشان برطرف کنند.

سئو خارج از سایت (off-page seo):

سئو خارج از سایت در اموزش سئو

سئو خارج از سایت به منظور یک سری فعالیت هایی است که خارج از سایت انجام میشود تا باعث جلب اعتماد گوگل به یک وب سایت شود. این اعتبار به واسطه لینک هایی است که از یک سایت به یک سایت دیگه داده می شود.

 

انواع روش های مرسوم لینک سازی خارجی:

1.لینک فرومی یا انجمنی

2.لینک کامنتی

3.لینک محتوایی

4.لینک پروفایلی

5.رپورتاژ

انواع شبکه های اجتماعی برای گرفتن بک لینک :

1.فیس بوک

2.توئیتر

3.اینستاگرام

4.لینکدین

سئو تکنیکال:

آمادگی فنی و ساختاری سایت برای موتور های جست جو.

انواع سئو تکنیکال:

1.ساختار سایت

2.ساختار Url

3.نقشه سایت

4.مسیر سایت

5.فایل robots.txt

6.سرعت سایت

Duplicate content.7

8.کدهای اسکیما

9.موبایل فرندلی

10.تگ canonical

انواع سئو:

1.سئو کلاه سفید

2.سئو کلاه خاکستری

3.سئوکلاه سیاه

سئو کلاه سفید:

روش سئو کلاه سفید در آموزش سئو

سئو کلاه سفید یکی روش های سئو کردن یک وب سایت به حساب می آید، که از روش امکان جذب مخاطبان به صورت هدفمند، دقیق و اصولی انجام می شود و از طریق سئو کلاه سفید می توان رتبه سایت را در گوگل افزایش داد. با بکار گیری از سئو کلاه سفید هیچ خطری یک وب سایت را تهدید نمی‌کند و می توان پیشرف سایت را به صورت صعودی هدایت کرد. در نتیجه با بکار گیری از کلمات کلیدی درست و به اندازه، ایجاد بک لینک‌های اصولی و استاندارد، لینک سازی داخلی و خارجی و… می‌توانید سئو کلاه سفید را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

سئو کلاه خاکستری:

روش سئو کلاه خاکستری در آموزش سئو

سئو کلاه خاکستری بین دو روش سئو کلاه سفید و کلاه سیاه قرار دارد. در این روش از سئو، تقریبا همه قوانین مد نظر گوگل که برای رتبه گرفتن اهمیت دارد رعایت می شود، معمولا در آن روش هایی برای ترغیب و در بعضی از مواقع گول زدن مخاطبان و کاربران استفاده می شود. برای نمونه اغلب تبلیغ‌ها و عنوان‌‌هایی که برای مطالب سایت‌ها انتخاب می‌شوند، در آن ها از روش سئو کلاه خاکستری استفاده شده است. برای مثال آهنگی که به هیچ عنوان در گوگل وجود ندارد، اما برخی از افراد برای آن که مخاطبان را جذب خود کنند، با استفاده از عنوان‌هایی که محتوای آن با عنوان مرتبط نیست می خواهند بازدید سایتشان را افزایش دهند.

 

سئو کلاه سیاه:

روش سئو کلاه سیاه در آموزش سئو

این روش از سئو یکی از روش‌های پر خطر سئو به حساب می آید که باید در صورت استفاده از این روش بسیار دقیق و درست عمل کرد، تا به هیچ وجه خزنده های گوگل برای یک وب سایت دچار دردسر نشوند. همانطور که می دانید گوگل قوانین و شرایط زیاد و متنوعی را برای سئو مد نظر قرار داده است و هر سایتی که این قوانین را رعایت نکند، از نتایج سرچ گوگل پنالتی می‌شود، به منظور اینکه دیگر محتوا داخل  سایت را نمی‌توان در صفحات   serp گوگل تماشا کرد. بدین ترتیب  اگر آموزش سئو مبتدی را به پایان رسانده باشید به هیچ عنوان روش‌ سئو کلاه سیاه را برای یک وب سایت انتخاب نکنید، اما اگر افرادی که در حد متوسط به سئو مسلط باشند، می‌توانند با استفاده از روش سئو کلاه سیاه در زمان کوتاهی بیشترین و بهترین بازدهی را دریافت کنند. اما بهتر است به دلیل خطر های  مختلفی که این روش دارد، به سراغ آن نروید. از جمله مهم‌ترین کار‌ها و تکنیک‌هایی که در سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرد، می‌توان موارد زیر را نام برد.

 

استفاده از محتواهای تکراری سایر سایت‌ها

استفاده از لینک و متون مخفی

بهره گیری از برچسب‌ها و کلمات مترادف نامرتبط

استفاده غیر عادی از کلمات کلیدی

و

در حالی که امروزه راه‌های زیاد و متنوعی برای گول زدن گوگل وجود دارد که در آموزش مقدماتی تا پیشرفته سئو نیز تعدادی از این راه ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما باید برای استفاده از این راه ها بسیار حساس بود و دقت داشت؛ به دلیل اینکه گوگل رفته رفته در حال آپدیت کردن الگوریتم‌های خود است و به همین دلیل احتمال آن که به دائم این الگوریتم‌ها بیوفتید زیاد است.

ابزار مورد نیاز برای پیدا کردن کلمات کلیدی:

Kwfinder.1

Suggestions.2

Auto-complete.3

Questions.4

 

نتیجه گیری:

آموزش سئو می تواند در مرحله اول سخت و حوصله سر بر باشد اما در گذر زمان و با رتبه گرفتن در گوگل شیرینی بسیار زیادی دارد. سئو نیازمند تلاش، حوصله و خلاقیت است که نتیجه دلخواه برای کسانی که آموزش سئو دیده اند داشته باشد. گروه آموزشی پارس پژوهان دوره های زیادی در حوزه درست کردن یک وب سایت برای شما دانش پژوهان فراهم ساخته است برای مشاهده دوره ها کلیک کنید.

نویسنده: محمد امین ساروخانی، پشتیبان سایت گروه آموزشی پارس پژوهان

 

 

اشتراک گذاری

نظرات (0)

  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.