آرشیو

جدیدترین ها



  • 0
  • 83

معرفی نرم افزار PV Elite


فروردین 25 1403







  • 0
  • 147

مهندسین برتر عمران


آبان 28 1402



















  • 0
  • 381

چت GPT در مدیریت انرژی


خرداد 18 1402

  • 0
  • 590

آینده مهندسی با چت GPT


خرداد 17 1402




  • 0
  • 377

هوش مصنوعی در تولید آلیاژهای آنتروپی بالا

                                  ...


اردیبهشت 25 1402


  • 0
  • 350

استراتژیSTP  در بازاریابی!


اردیبهشت 18 1402


  • 0
  • 487

آشنایی با کارگاه کامپوزیت


اردیبهشت 14 1402









  • 0
  • 367

سیگنال دیجیتال در MATLAB


اسفند 11 1401


  • 0
  • 391

شبکه عصبی در MATLAB


اسفند 08 1401

  • 0
  • 427

متلب و کاربردهای آن


اسفند 07 1401












  • 0
  • 393

اساس کار چیلرها


مهر 23 1401
























  • 0
  • 786

آیا کارآفرین شدن سخت است؟


اردیبهشت 14 1401





تگ ها

بهترین دانشگاه های رشته مهندسی صنایع در ایران و جهان

بهترین دانشگاه های رشته مهندسی صنایع در ایران و جهان

رشته مهندسی صنایع از محبوب ترین رشته های فنی مهندسی هست که در سال های اخیر جایگاه محبوبی در بین باقی رشته ها پیدا کرده  است. همچنین بعد از انقلاب صنعتی، توجه ویژه به منابع انسانی در کنار دانش فنی مورد بررسی دنیای صنعت قرار گرفته است و هر روزه نیازمندی دنیای صنعت به مهندسی صنایع بیشتر می شود و بازارکار این رشته در حال رشد است. به همین دلیل لازم است بهترین دانشگاه های  رشته مهندسی صنایع در ایران و جهان را بررسی کنیم تا داوطلبان رشته مهندسی صنایع با آگاهی بیشتری فرصت های تحصیلی خود  را انتخاب کنند.

رشته مهندسی صنایع با به کار گیری علوم فنی و تمرکز بر روی منابع انسانی تلاش می کند تا فعالیت های مختلف را بهبود ببخشید و کیفیت فرآیندها را مطابق با استانداردهای جهانی افزایش دهد. مهندسان صنایع در ابتدا با استفاده از علم آماری، داده های مربوط به یک فعالیت را تجزیه و تحلیل می کنند و سپس با خلاقیت و ابتکاری که از مهارت های یک مهندس صنایع هست روشی کارآمدتر را اجرا می کنند. در این کار مهندسان صنایع باید تمام ابعاد فنی مهندسی و منابع انسانی درگیر هستند و تلاش می کنند با دانش مدیریتی که فراگرفته اند بهترین ایده ها را مطابق با همه ی ابعادها ارائه بدهند. برای مثال در ساخت محصول، این مهندسان صنایع هستند که به شما می گویند این محصول نیاز به چه ویژگی دارد، در حالی که اضافه کردن این ویژگی به محصول از دیدگاه اقتصادی به سود شرکت باشد، خدمات بیشتری در اختیار مشتری ها می گذارد، منابع انسانی مهارت ایجاد این ویژگی را داشته باشند، مواد محصول در اختیار باشد و در حوزه های دیگری مانند محیط زیست هم این ویژگی موجب بهبود آن حوزه بشود.

جهت آشنایی با برترین دانشگاه های رشته  مهندسی شیمی مقاله "دانشگاه های رشته مهندسی شیمی" را مطالعه کنید.

دانشگاه ماساچوست یا MIT

دانشگاه ماساچوست

هر چند که دانشگاه MIT  5 دانشکده شامل دانشکده علوم انسانی، دانشکده فنی مهندسی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده هنر، دانشکده مدیریت و دانشکده علوم بهداشتی و فناوری را  دارد اما محبوبیت اصلی این دانشگاه برای دانشکده های فنی مهندسی هست و رتبه اول را در بین بهترین دانشگاه های رشته مهندسی صنایع در ایران و جهان را کسب کرده است.

سیستم آموزشی عالی و امکانات خوبی که این دانشگاه در اختیار دانشجوها قرار می دهد، اعتبار مدرک این دانشگاه را بسیار بالا برده است و همچنین  دانشجوهای بین المللی زیادی سالانه برای تحصیل در این دانشگاه درخواست می دهند که رقابت برای پذیرش در این دانشگاه را سخت تر می کند.

جهت آشنایی با برترین دانشگاه های رشته  مدیریت مقاله "دانشگاه های برتر رشته مدیریت" را مطالعه کنید

دانشگاه میشیگان

دانشگاه میشیگان

این دانشگاه جز معتبرترین دانشگاه های آمریکا که در ایالت میشیگان قرار دارد و به قدمت زیاد خود مشهور است. همچنین رتبه دوم را در بین بهترین دانشگاه  های رشته مهندسی صنایع در ایران و جهان را دارد.  دانشجویان این دانشگاه برنده  7 جایزه نوبل، ۱۱۶ قهرمان المپیک، ۱۶ برنده جایزه مؤسسه مک‌آرتور و ۱۸ برنده جایزه پولیتزر شده اند که اعتبار این دانشگاه را بیشتر می کند.

دانشگاه جورجیا

دانشگاه جورجیا

این دانشگاه با  21000 دانشجو در مقطع کارشناسی و رتبه 66 در بین دانشگاه های حوزه تکنولوژی جهان شهرت زیادی را در بین بهترین دانشگاه های رشته مهندسی صنایع در ایران و جهان از آن خود کرده است.مؤسسه فناوری جورجیا در سال ۱۸۸۵ در شهر جورجیا احداث شد و در حال حاضر شعبه های زیادی در کشورهای چین، هند، سنگاپور، آفریقای جنوبی، ایتالیا، و فرانسه دارد.

جهت آشنایی با برترین دانشگاه های رشته  مهندسی عمران مقاله " برترین دانشگاه های مهندسی عمران در ایران" را مطالعه کنید. 

بهترین دانشگاه های مهندسی صنایع در ایران

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه شریف در سال ۱۳۴۷ به عنوان اولین دانشکده مهندسی صنایع در ایران تاسیس شد. این دانشکده که جز بهترین دانشگاه های رشته مهندسی در ایران و جهان است رتبه اول در بین دانشکده های مهندسی صنایع در ایران را دارد . همچنین این دانشگاه 27 عضور هیئت علمی و 560 دانشجوی در حال تحصیل دارد.

پژوهش هایی مانند مدیریت زنجیره عرضه و لجستیک، بررسی پویایی سیستم ها، برنامه ریزی و کنترل پروژه و کنترل کیفیت و... که از اهمیت زیادی در حوزه ی مهندسی صنایع دارا هستند در این دانشگاه صورت می گیرد.

دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه امیرکبیر

دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر رتبه دوم را در ایران دارد. این دانشکده در سال ۱۳۵۵ با ورود گروهی از دانشجوها تاسیس شد.  از آزمایشگاه های این دانشگاه می توان به آزمایشگاه ارزیابی کار و زمان، آزمایشگاه آرگونومی و مهندسی فاکتورهای انسانی، ازمایشگاه  سیستم های تولیدی انعطاف پدیر، آزمایشگاه اندازه گیری دقیق و کنترل کیفیت، آزمایشگاه سیستم های سلامت و... اشاره کرد.

این دانشگاه یکی از متنوع ترین گرایش های ارشد را در میان دانشگاه های مشابه را دارا می باشد که این گرایش ها شامل رشته های زیر می شود:

  1. 1. گرایش بهینه سازی سیستم‌ها
  2. 2. گرایش مدلسازی سیستم‌های کلان اقتصادی و اجتماعی
  3. 3. گرایش سیستم‌های مالی
  4. 4. گرایش لجستیک و زنجیره تامین
  5. 5.گرایش سیستم‌های سلامت
  6. 6. گرایش مدیریت پروژه

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران

دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران فعالیت خود را از سال 1374 شروع کرده است. این دانشکده با تعیین شعار "توانمندسازی برای توسعه" در حوزه مهندسی صنایع توسعه یافته است و در حال حاضر جز بهترین دانشگاه های رشته مهندسی صنایع در ایران و جهان است.

از چهره های مشهور این دانشگاه می توان دکتر عطااهلل طالعی زاده را معرفی کرد که10 درصد   دانشمندان برتر جهان در سال های 1399 و 1400 و 1401 و هیات علمی برگزیده جشنواره بین الملل جز افتخارات ایشان است.

جهت آشنایی با برترین دانشگاه های رشته  مهندسی مواد مقاله "3 دانشگاه برتر مهندسی مواد و متالورژی" را مطالعه کنید. 

سخن آخر

رشته مهندسی صنایع هر ساله در حال توسعه هست، بنابراین تحصیل در دانشگاه های بهتر موجب رشد بیشتر شما می شود و به شما کمک می کند تا پژوهش و تکنولوژی در این حوزه را گسترش دهید. این مقاله می تواند در تصمیم برای انتخاب بهترین دانشگاه های رشته مهندسی صنایع در ایران و جهان راهنماییتان کند.

نویسنده: زهرا الهی، کارشناس دپارتمان صنایع گروه آموزشی پارس پژوهان

اشتراک گذاری

نظرات (0)

  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.